Doorgaan naar artikel
nl
Nederland EUR

Veel gestelde vragen

Zijn er bijkomende kosten?

Bij Just for Lust doen we ons best om internationale bestellingen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Als u een bestelling plaatst vanuit een land buiten de Europese Unie (EU), is het belangrijk om te weten dat er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden, zoals:

  • Douanekosten
  • Invoerrechten
  • Lokale belastingen

Deze kosten worden bepaald door de douane en belastingautoriteiten van het land van bestemming en vallen volledig onder de verantwoordelijkheid van de klant.

Wie is verantwoordelijk voor deze kosten?

Just for Lust verzendt pakketten naar landen buiten de EU op basis van de DDU-voorwaarden (Delivery Duty Unpaid). Dit betekent dat wij:

  • Geen invoerrechten, btw of andere belastingen in rekening brengen.
  • Geen invloed hebben op de hoogte of toepassing van deze kosten.

Alle bijkomende kosten worden door de autoriteiten van het land van bestemming bepaald en moeten door de klant worden voldaan.

Wat moet u doen?

Wanneer uw pakket het land van bestemming bereikt, kan het zijn dat u wordt gecontacteerd door de douane of uw plaatselijke postdienst om de bijkomende kosten te betalen. U bent verantwoordelijk voor het afhandelen van deze betaling voordat het pakket aan u wordt vrijgegeven en geleverd.

Aanvullende informatie

We raden u aan om vooraf contact op te nemen met de douaneautoriteiten van uw land om te informeren naar eventuele invoerrechten en belastingen die op uw bestelling van toepassing kunnen zijn. Dit helpt onverwachte kosten en vertragingen te voorkomen.

Let op: Het niet betalen van deze bijkomende kosten kan ertoe leiden dat uw pakket wordt vastgehouden of geretourneerd. Helaas kunnen wij in dergelijke gevallen geen terugbetaling van de verzendkosten garanderen.

Bij Just for Lust doen we ons uiterste best om u een positieve winkelervaring te bieden, ongeacht waar u zich bevindt. Heeft u vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice – we staan voor u klaar!

Je hebt een klacht. En nu?

Wat jammer dat je een klacht hebt. Maar wat fijn dat je dit wilt delen met ons. Het best is om ons te mailen op support@justforlust.nl zo kunnen we je het best helpen. Uiterlijk binnen 2 werkdagen ontvangt u reactie.

Wij hopen er natuurlijk altijd samen uit te komen. Maar wilt u verder gaan dan kan je de klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Bestel- en betaalproces

Op de site kan je uitgebreid zoeken in ons assortiment. In onderstaande 9 stappen wordt beschreven hoe het bestel- en betaalproces in zijn werking gaat.

Winkelmandje: zoek een passend product, en selecteer deze, voeg deze aan uw winkelwagen toe door : "aan winkelwagen toevoegen". Pas eventueel uw aantal aan. Winkel verder of ga naar het winkelwagen.

Lees eerst onze Algemene Voorwaarde en accepteer deze voor je verder gaat. Klik dan op afrekenen om verder te gaan.

Jouw gegevens: Ben je nog geen klant maak dan een profiel aan. Als bestaande klant kan je ook inloggen om snel jouw gegevens op te halen.

Ga daarna naar Betalen

Vervolgens wordt er een nieuw scherm geopend. Hier kan een betaalmiddel gekozen worden. Je kan kiezen uit: Visa, MasterCard, Maestro, American Express, Apple Pay, Google Pay, iDEAL, Sofort, Paypal,Amazon Pay. Mis je nog een betaalmiddel laat ons dit weten.

Als de betaling is afgerond. Komt je terug op onze bedank pagina.

Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van de bestelling met daarin een uniek ordernummer en de factuur. Je kunt jouw factuur (binnenkort) ook in de orderstatus terugvinden.

Indien de status van jouw bestelling wijzigt, wordt je ook weer op de hoogte gehouden door het verzenden van een e-mail met de statuswijziging.

Wat gebeurd er met mijn bestelling als ik niet thuis bent?

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je een keer niet thuis bent als de bezorger voor de deur staat. Door de Track & trace code die je per mail van ons ontvangt kan je op de hoogte blijven van het proces, en zou je er voor kunnen zorgen dat je hem niet mist. Mocht het nu toch voorkomen dan is er niks aan de hand ze bieden het pakket dan nog een keer aan. en als ze bekend zijn in de buurt dan leveren ze het ook wel eens af bij de buren. Mocht u nu een aantal keer niet thuis zijn dan komt het pakket terug bij ons. We zullen dan contact opnemen en nieuwe optie bespreken. Hier gaat helaas wel dan enige tijd overheen.

Als ik geld terugkrijg op welke rekening storten jullie dan terug?

Wij storten je geld altijd binnen 3-5 werkdagen terug op de rekening waarvan het afgeschreven is. Dus als jij met creditcard betaald hebt, krijg je het terug op je creditcard. Betaald met PayPal? Dan krijg je het terug op je PayPal-rekening. En als je hebt betaald met iDEAL, dan krijg je het geld terug op de rekening waarvan het afgeschreven is. Als je niet vooraf hebt betaald, maar hebt gewacht op een factuur, dan zorgen wij dat de factuur gecrediteerd wordt. Met andere woorden, dan hoef jij de factuur dus niet te betalen.

Wij crediteren via Klarna, Afterpay of Billink. Het enige wat jij moet doen, is zorgen dat we je retour kunnen verwerken binnen de betaaltermijn van Klarna, Afterpay of Billink. Extra kosten die Klarna, Afterpay of Billink berekent als je te laat betaalt, zijn voor je eigen rekening. Zorg dus dat je je retourzending niet weken laat liggen, dan voorkom je een heleboel gedoe. Je kunt ook Klarna, Afterpay of Billink informeren dat de factuur in behandeling is en dan kunnen zij hem op pauze zetten.

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Drawer Title
vergelijkbare producten